Undervisningsinspektør Hans I. Hansens Legat

Ansøgningsfrist: 3. maj 2023

Undervisningsinspektør Hans I. Hansens Legat er stiftet af enken til Hans I. Hansen, fru Marie Jensine Hansen, i 1969. Fonden har hjemsted på DPU – Danmarks institut for Pædagogik og Uddannelse, Aarhus Universitet.

Legatet kan søges af uddannede lærere i folkeskolen og private grundskoler, som søger videreuddannelse på DPU, Aarhus Universitet, dvs. som er indskrevet på en af instituttets uddannelser.

Det er en betingelse for tildeling af legat, at ansøgeren har økonomisk trange kår som følge af videreuddannelsen.

Ansøgere skal udfylde/aflevere følgende:

• Ansøgningsskema (PDF eller Word). Ansøgningen skal indeholde en redegørelse for, hvordan videreuddannelsen har bragt ansøger i økonomisk trange kår, samt hvordan en tildeling af legat vil understøtte ansøgers videreuddannelse ved DPU.
  • Budgetskema (PDF eller Excel) eller Budgetskema – Rejselegat (DPF eller Excel)
  • Kopi af sidste års årsopgørelse
  • Kopi af forskudsregistrering for dette år
  • Eksamensbevis for uddannelse til lærer

Ansøgning og bilag sendes til legatets sekretær. Det skal ske via sikker post. Send derfor din AUmail og dit telefonnummer til HIH.Legat@edu.au.dk, og så sender sekretæren dig et link til en sikker mailforbindelse.

Ansøgningsfristen er 3. maj 2023. Der uddeles legatportioner af en samlet værdi af op til 17.000 kr. Legatportionerne vil være af størrelsesordenen ca. 4000-6000 kr. Udgifter, der eksempelvis kan søges legat til: a) basale daglige fornødenheder, b) læremidler, c) computer, d) transportudgifter til og fra uddannelsessted, e) studierejser (bemærk, særskilt budgetskema skal benyttes).

Fondens bestyrelse træffer bestemmelse om tildeling og størrelse af legatportioner. Ansøgere kan forvente svar senest 30. juni.

Undervisningsinspektør Hans I. Hansens Legat: Privatlivspolitik