Hvis universitetet ikke fandtes

Fjerde af fire videnskabsteoretiske tvister i foråret 2016.

Torsdag 9. juni 2016,  kl. 15:00 - 17:00

Steen Nepper Larsen

Hvis skolen ikke fantes. En studie i skolens sosiologi, skrev den norske sociolog og kriminolog Nils Christie (1928-2015) i 1971. 45 år efter må der spørges, hvad der ville ske, hvis universitetet ikke fandtes? De store virksomheder og forvaltningssystemerne ville stadigvæk producere og efterspørge viden, og der ville blive udbudt kompetenceopgraderende kurser og lavet strategier for befolkningens livslange læring. Der ville også eksistere læringsportaler og udbydere af E-learningsprogrammer på www.  Men ville universitetet og den tætte kontakt mellem forskere og studerende - atmosfæren og nærværet - være afgået ved døden?

Jørgen Huggler
Oliver Alexander Tafdrup
Hans Siggaard Jensen

Hver taler får 20 minutter til at lægge fra land. Derefter holdes der en lille pause med forfriskninger, hvorefter der er fri debat i panelet og med salen.

Arrangementerne bakkes op af DPU’s ledelse og er gratis. Tilmelding er nødvendig af hensyn til forplejning og lokale.

TILMELD DIG HER

Læs mere om de fire arrangementer

Initiativtager og mødeleder,
Steen Nepper Larsen, lektor v. DPU