Sine Lysdahl
Ph.d.-studerende i Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi. Per 1/1/25. Campus Aarhus

Mit navn er Sine, jeg er 36 år og blev færdig med min kandidat i pædagogisk antropologi i sommers. Jeg er uddannet pædagog og har tidligere arbejdet internationalt som elitesportsudøver og som eventkoordinator.
Jeg kommer fra en stilling som rådgiver i Forsvaret, hvor jeg blev ansat på baggrund af mit kandidatspeciale omhandlende elitesoldaters uddannelsespraksis. Netop uddannelse, læringsmiljøer, tavs viden, samt inklusion og eksklusionsprocesser i videregående uddannelser optager mig meget.
Som tidligere SPS-studerende er jeg især optaget af hvordan studerende med funktionsnedsættelse på videregående uddannelser navigerer og tilpasser sig, for at ”passe ind” i en – efter min mening – snæver og ufleksibel ramme, som udfordrer og ekskluderer mange studerende.
Mit ph.d.-projekt hedder ”The tacit dimension of navigating higher education with affective disorders” og er en del af forskningsprojektet “Inclusion in higher education through design of multiple student pathways” med Louise Bøttcher som hovedvejleder (og PI på forskningsprojektet). Forskningsprojektet har til formål at udvikle originale Universal Design for Learning-praksisser til videregående uddannelser, hvor fokus er på at ændre læringsmiljøet og skabe inkluderende uddannelsesveje (pathways) for fremtidens studerende.
Jeg glæder mig enormt meget til at møde jer, og til at ”navigere” som ny ph.d.-studerende, ved DPU i Aarhus.