Raimundo José Elicer Coopman

Postdoc i Afdeling for Fagdidaktik, Generel pædagogik og Pædagogisk filosofi. Per 1/6/24. Campus Emdrup

Så er jeg tilbage til DPU! Mit navn er Raimundo og jeg er meget glad at samarbejde med Elisa Nadire Caeli i sit projekt om naturvidenskabelig almendannelse og teknologiforståelse. Mit bidrag skal være dobbelt. For det første vil jeg give et naturfagligt modelleringskompetence perspektiv til maskinlæring i folkeskolen. For det andet skal jeg bruge min erfaring til at undersøge samspillet mellem teknologiforståelses tekniske- og kritiske aspekter.

Jeg er selv uddannet som matematik ingeniør fra Chile, hvor jeg har undervist i gymnasium og ingeniøruddannelse. Jeg startet min karriere som forsker i Roskilde Universitetet, hvor jeg fik min Ph.d. i matematikdidaktik. Lige siden har jeg været postdoc i forskellige projekter om didaktik i matematik, computational thinking (DPU/KU) og naturfagets modelleringskompetence (RUC).

Privat spiller jeg keyboards i psykedelisk-rock bandet Mono Lake baseret i Nørrebro. Jeg bor i Østerbro sammen med min kæreste Birgitte og vores datter Leonor.