Nana Ernst

Ph.d.-studerende i Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi. Per 1/9/24. Campus Emdrup

Ph.d.-projektet ‘Sexual wellbeing, sexual subjectification, and sexuality education’ går tættere på begrebet ‘seksuel trivsel’ blandt unge. Jeg skal undersøge, hvordan seksualitet og seksuel trivsel bliver til blandt gymnasieelever, og hvordan de(n) udspiller sig i konteksten af den nyintegrerede seksualundervisning i gymnasiet. Projektet bliver vejledt af Venka Simovska og Laura Gilliam.

Jeg har en baggrund som jordemoder, en kandidat i pædagogisk antropologi fra DPU og en masteruddannelse i sexologi fra Aalborg Universitet. Jeg har tidligere beskæftiget mig med forskning i sexologi og seksuel sundhed samt senest i skolebørns trivsel som videnskabelig assistent på pædagogisk psykologi.

Som ph.d.-studerende ser jeg frem til at bidrage med ny og aktuel viden om unges seksualitet og seksualundervisning i gymnasiet og ikke mindst blive en del af et inspirerende forskningsmiljø på DPU.