Michelle Mari Laage Sommer

Ph.d.-studerende i Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi. Per 1/1/25. Campus Emdrup

Hvor mon den er den røde tråd

Mine forskningsinteresser er mange, lige nu er jeg særligt nysgerrig på, hvordan alternative skoleforløb virker ind på unges selvforståelse og handlemuligheder i relation til uddannelse. Jeg er optaget af at undersøge de lærings- og vidensforståelser, der sker på tværs af skole og virksomhed i det nye tiltag ’Juniormesterlære’.

Mit ph.d.-projekt vil udforske forståelser af praksisfaglighed og (forhåbentlig) kunne bidrage med viden og tilgange til at arbejde med at koble teori og praksis.

Børn og unge, der ”slår sig på” grundskolen, har været en rød tråd i mine uddannelsesforløb og i mit arbejdsliv. Min ambition er at følge udviklingen i de unges selvforståelse i relation til uddannelsesvalg, og at tiltaget udforskes med et dobbelt fokus på både de unges nuværende oplevelser i grundskolen og på deres fremtidige uddannelsesvalg.
Jeg glæder mig til at møde jer og høre, hvad der optager jer.

Venlig hilsen
Michelle Mari Laage Sommer 
(ph.d.-studerende hos Dorte Kousholt, lektor på Læreruddannelsen, tidligere skoleleder, uddannet cand. Pæd. pæd. psyk., folkeskolelærer, lærling som kunstfotograf, forælder til 3 + 2, vild med opera og den franske musik- og filmscene).

… Den røde tråd skulle efter sigende være at finde i rebslagningshåndværket, måske et nyt interesseområde.