Interesseret i en 4-10 ph.d. i samarbejde med Metropol?

Invitation til fra Metropol til et læringsforløb i at skrive en ph.d.-ansøgning. Opslaget er efter aftale med 4-10 konsortiet.

Interesseret i en ph.d. i samarbejde med Metropol?
- vi udbyder læringsforløb i at skrive en ph.d.-ansøgning

På Institut for Skole og Læring på Professionshøjskolen Metropol har vi i år valgt at understøtte ph.d.-ansøgningsprocessen for alle de, som i samarbejde med os ønsker at indsende en ph.d.-ansøgning til Ph.d.-rådet for uddannelsesforskning i juni 2015.

Kom tidligt i gang
Vores erfaringer peger på, at det er vigtigt, at man kommer tidligt i gang med arbejdet på sin projektbeskrivelse. Derfor tilbyder vi i efteråret 2014 et prækvalificerings- og introduktionsforløb for alle interesserede. Forløbet starter med et informationsmøde onsdag d. 8. oktober kl. 14.00-15.45 2014. Tilmelding til informationsmødet sker ved henvendelse til Ninna Trilander nitr@phmetropol.dk, mobil 72489359.

Formålet med forløbet er at sikre følgende:

• At man kender de faglige og formelle forventningerne til ph.d.-ansøgningen
  • At man kender de praktiske rammer for arbejdet med ph.d.-ansøgningen
  • At man kender den overordnede tidsplan og de vigtige milepæle i processen

Prækvalificeringsforløbet består af informationsmødet samt af en række workshops i november og december, hvor man har tid til at fokusere på specifikke temaer og udfordringer i relation til selve ansøgningen.

Oversigt over forløb

Onsdag d. 8. oktober kl. 14-15.45 informationsmøde v. Charlotte Østergaard og Ph.d.-studerende Maria Christina Secher Schmidt

14.00-14.50 Generel information om form, indhold og proces i forhold til at udarbejde en Ph.d.-ansøgning til Ph.d.-rådet for uddannelsesforskning v. Charlotte Østergaard.

15.00-15.45 Maria Christina Secher Schmidt fortæller om egen ansøgningsproces og erfaringer.

November-December  vil der være rullende workshops eftermiddage af 2-3 timers varighed. Temaerne forventes at blive; 1) Argumentation i ansøgningen, 2) Ansøgningens professionsrelevans samt 3) State-of-the-art (dvs. forskningsbidrag). Mere information om tid følger.