Ida Laug

Ph.d.-studerende i Afdeling for Pædagogisk sociologi. Per 1/2/24. Campus Emdrup

Mit navn er Ida Laug, og jeg er pr. 1/2 2024 4+4 ph.d.-studerende ved pædagogisk sociologi på DPU.

Jeg er oprindelig uddannet lærer og tandplejer, og har de seneste år undervist på professionsuddannelsen i tandpleje, men jeg sideløbende har læst en kandidat i pædagogik på Københavns Universitet.

Mit ph.d.-projekt er en del af et større forskningssamarbejde mellem Institut for Naturfagenes Didaktik og Datalogisk Institut på Københavns universitet og DPU, Aarhus Universitet. Vi vil forsøge at udvikle en metode til at undersøge gruppedynamikkers indflydelse på skoleelevers fejlmodighed, deres evne til bl.a. at være vedholdende og konstruktive, i naturfagsundervisningen. Vores projekt centrerer sig omkring LIFE Campus, der er LIFE Fondens laboratorie, hvor vi har mulighed for at undersøge bevægelsesmønstre, optage lyd, billeder og lave etnografisk feltarbejde og survey-undersøgelse. Min del af projektet udgør design og analyse af survey-undersøgelsen.