I 2015 får du en ny fælles udgave af Blackboard

Fra januar 2015 får alle studerende og medarbejdere ved Aarhus Universitet Blackboard som fælles kursus- og læringssystem. Læs her hvad det betyder for dig, som allerede benytter Blackboard.

Gå ind på bbsupport.au.dk og se hvornår du kan komme på Blackboardkursus i januar. Du kan også se videoer og andre vejledninger for at se, hvilke nye funktioner der er kommet til med den fælles AU-udgave af Blackboard.

Når studerende og undervisere ved Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) logger på Blackboard d. 6. januar 2015, vil de blive mødt af en anden udgave af systemet. Fremover kommer hele universitetet til at køre en fælles version af Blackboard, og det bliver samtidig en version som er tilpasset Aarhus Universitet.

Ny opsætning, nye funktioner

Blandt de ændringer du vil opleve er, at du skal logge på systemet via: bb.au.dk, og at du skal logge på Blackboard med WAYF. Derudover er menustrukturen på kurserne ændret lidt. Alle kurser på Arts er oprettet med den samme kursusmenu, hvor du har mulighed for at lægge din undervisningsplan, litteraturliste og andet op.

Gør dig klar med kurser

Undervisere ved Arts har kunnet logge på den fælles udgave af Blackboard siden d. 12. december. Som medarbejder i Emdrup får du tilbudt kurser i december og januar, og de studerende får tilbudt en introduktion til Blackboard først i februar.

Se oversigten over Blackboard kurser i Emdrup.

De vigtigste ændringer:

• Ny URL: bb.au.dk
  • Du logger på med WAYF, (det du bl.a. bruger til mit.au.dk).
  • Ændret menustruktur på kurserne
  • Nye funktioner, som du kan læse om via vejledningerne på bb.support.au.dk

Vigtige datoer - medarbejdere:

• December/Januar: Tilbud om Blackboard basiskurser skal hjælpe undervisere med at blive klar til semesterstart 2015. Der udbydes både kurser i Emdrup og Aarhus. Se kursusoversigt
  • 12. december 2014 fik alle undervisere adgang til deres kurser i Blackboard.

Vigtige datoer - studerende:

• 6. januar 2015 får alle studerende adgang til Blackboard. Her vil du kunne se de kurser og de organisationer, de er tilmeldt.
  • 6. januar 2015 modtager de studerende en mail med information om Blackboard, login samt dato for intromøder.
  • Primo februar bliver der afholdt introkurser i Blackboard.

English version: New, joint version of Blackboard in 2015