Hanne Løngreen får nyt arbejde

Kære alle,

Jeg har her til morgen meddelt dekanen, at jeg ønsker at fratræde min stilling som institutleder for Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) pr. 30.11.2014, idet jeg tiltræder ny stilling den 1.12.2014. Jeg skal være institutleder for Institut for Kommunikation, Virksomhedsstudier og Informationsteknologier på Roskilde Universitet.

Det er efter moden overvejelse, at jeg vælger at forlade AU. Jeg har siden april nøje overvejet min arbejdssituation på AU og IUP.

Selvom der er brydninger på instituttet, er der sammenhold på tværs af alle faggrænser og uddannelser, teoretiske retninger og campusser. Jeg synes faktisk at vi ret langt hen af vejen har formået at samarbejde. Mine nære arbejdsrelationer har fungeret optimalt. Jeg har et rigtigt dygtigt team omkring mig, som yder en fremragende og kompetent arbejdsindsats og sublimt samarbejde. Og så er der ikke mindst sekretariatet og vore samarbejdspartnere i ACA, der på kompetent vis løser et væld af dagligdagens mange arbejdsopgaver.

Siden jeg tiltrådte 1.juli 2011 har mit arbejde mestendels bestået i at implementere nye organisationsændringer ved siden af alt det andet - samt ikke mindst varetagelsen af storinstituttets personale- og driftsopgaver. Det har været en særlig opgave at forandre et fakultet til kun ét institut fordelt på 2 campusser. Dertil kommer opgaven at etablere en sammenhæng mellem det nye fakultet Arts og DPU med alle de arbejdsopgaver, relationer til ministerier, styrelser og UC’er, samt nationale og politiske forventninger, der fortsat har været til DPU.

Jeg var selv resultatet af en organisationsændring - I ved - den faglige udviklingsproces. Derefter har der været yderligere 2 organisationsændringer, hvoraf den sidste i den grad har været opslidende for IUP. Jeg er kommet til den konklusion, at jeg bruger mine kræfter bedre uden for AU og IUP.

De nye takter som er slået an med rektors beslutningsforslag, hvor vi den 22.10. vil kende til de organisationsændringer, der skal ske på AU, samt ikke mindst eftersynet af institutstrukturen på Arts, er jeg sikker på vil skabe nye muligheder for IUP.

Tak for samarbejdet.

Hanne