DPU Debat - Emdrup

Arrangementsrække på DPU, Campus Emdrup.

Arrangementsrækken 'DPU Debat' går ud på, at en taler med praktisk og/eller teoretisk forstand på pædagogik og uddannelse får en time til at præsentere sit 'take' på et selvvalgt emne af uddannelsesvidenskabelig relevans, hvorefter der efter en kort pause vil blive åbnet op for fælles debat mellem de tilstedeværende og den pågældende taler.

Der vil blive serveret gratis kaffe/te, frisk frugt og en enkelt småkage til arrangementerne, og vi opfordrer til, at man i direkte forlængelse af DPU Debat-arrangementerne bevæger sig ned i Uddannelsesvidenskabs studenterbar for der at lade debatten gå sin fortsatte gang.

Vi glæder os til at se jer alle sammen til DPU Debat – stedet, hvor det faglige frisind trives!

DPU Debat finder sted følgende fredage i 2015 kl. 13-15 på Campus Emdrup:

25/9 - David Budtz Pedersen – ”Kampen om disciplinerne” (Lokale: A200)

2/10 - Olav Hesseldahl – ”Ungdomsbureauets filosofi” (Lokale: A200)

9/10 - Søren Mau og Esben Bøgh Sørensen – ”Et andet universitet” (Lokale: A200)

23/10 - Jacob Fuglsang – ”Den store løgn om uddannelse” (Lokale: A401)

6/11 - Martin Bech – ”Om Kina, forskning og meget mere” (Lokale: A200)

13/11 - Svend Thorhauge – ”Talentet i mennesket og mennesket i talentet” (Lokale: A200)

27/11 - Henrik Jøker Bjerre – ”Vilde analyser af uddannelse” (Lokale: A405)

4/12 - Lisa Rosén Rasmussen – ”Rum og materialitet i dansk skolehistorie” (Lokale: A200)

Arrangører:
Martin Hauberg-Lund Laugesen, mahl@edu.au.dk