Ditte Dyrgaard

Ph.d.-studerende i Afdeling for Pædagogisk filosofi og Generel pædagogik. Per 1/9/23. Campus Emdrup

Jeg forsker i seksualundervisningen i grundskolens udskolingsklasser. Her undersøger jeg, hvordan man kan forbedre undervisningen ved at inkludere samtaler om nydelse og begær. Min forskning er en del af et større projekt ”Blufærdighed og Nydelse – Modstand i seksualundervisningen”, som ledes af lektor Kirsten Hyldgaard. Projektet er støttet af Danmarks Frie Forskningsfond og løber frem til september 2026.

Jeg har en bachelor i filosofi ved Københavns Universitet og en kandidat i pædagogisk filosofi ved DPU, hvor jeg blev færdig i 2021. Siden da har jeg blandt andet arbejdet med formidling og udvikling af projekter, der er rettet mod grundskolen og gymnasiet. Jeg er meget glad for at have fået muligheden for at forske i et felt, jeg brænder for, og som kan bidrage til at styrke unges seksuelle viden og trivsel.

Hvis I er interesseret i at høre mere, kan jeg kontaktes på dyrgaard@edu.au.dk