Charlotte Dyreborg Madsen

Adjunkt i Afdeling for Pædagogisk antropologi og Pædagogisk psykologi. Per 1/8/24. Campus Emdrup

Jeg har tidligere været lærer i 10 år indenfor både det almene og specialpædagogiske område. Sideløbende tog jeg kandidatuddannelsen i pædagogisk psykologi på DPU og har efterfølgende været 12 år på Professionshøjskolen UCN, hvor jeg har været lektor på efter- og videreuddannelsen. Sidste år blev jeg færdig med min ph.d. og har siden været ekstern lektor på DPU.

I de næste 3 år skal jeg arbejde med et nyt forskningsprojekt; ”Udvikling af fællesskabende praksisser i skole og fritid – samarbejde på tværs”. Projektet, som er et samarbejde med en kommune, placeres i det nye center for PPR-forskning, hvor Dorte Kousholt og jeg bl.a. vil undersøge, hvordan lærere, pædagoger, vejledere, ressourcepersoner, ledere samt kommunale konsulenter og PPR kan samarbejde om at udvikle mere fællesskabende praksisser, så der skabes deltagelsesmuligheder for alle børn/unge. I projektet undersøger vi desuden, hvordan samarbejdet kan organiseres, så parternes forskellige fagligheder og perspektiver kan bidrage til udvikling af den pædagogiske praksis – samt hvordan organisering af specialpædagogiske indsatser får betydning for børnenes deltagelsesmuligheder i skolens fællesskaber. Ambitionen er at skabe viden på tværs af de forskellige kommunale opgaver, organiseringer og fagligheder.