Anders Astrup Christensen

Postdoc i Afdeling for Pædagogisk sociologi. Per 15/8/24. Campus Aarhus

Jeg har for nylig forsvaret min Ph.d.-afhandling, som handler om internationale perspektiver på læreres og elevers udbytte af professionelle læringsfællesskaber.

Som postdoc er jeg tilknyttet to projekter: YoungEqual og REVERS-ED.

YoungEqual: ’Children's and adolescents' responses to the pandemic’ er et NordForsk-projekt, der skal belyse nordiske elevers læring og trivsel før og efter skolernes nedlukninger som følge af COVID-19. Projektet har til formål at afklare, hvordan nationale politiske tiltag og strategier omkring skolerne i de nordiske lande har påvirket eleverne forskelligt.

REVERS-ED: ’Trends in educational inequalities over time and successful interventions that contribute to reverse them’ er et EU Horizon-projekt, som har til formål at identificere og analysere effektive interventioner, der reducerer ulighed i uddannelse på tværs af europæiske lande.

Jeg er uddannet folkeskolelærer samt kandidat og Ph.d. i pædagogisk sociologi.