“With the Best of Intentions. Becoming Somebody in Kenyan Teacher Education”

Bogreception.

Fredag 21. april 2017,  kl. 14:00 - 15:30

Lokale D118, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Bogen “With the Best of Intentions. Becoming Somebody in Kenyan Teacher Education” giver et sjældent blik ind i en ukendt og overset verden af læreruddannelse i Kenya. Bogen viser, hvordan læreruddannelse ikke blot er steder med bygninger, klasseværelser, tutorer, tekstbøger og læseplaner. Læreruddannelse er også sociale og kulturelle rum for, hvordan lærerstuderende vokser op og bliver til nogle og nogen, mens de formes som professionelle lærere.

Bogen følger forskellige læreruddannelsesinstitutioner og hvordan deres komplekse, lokale moraluniverser betinger og får betydning for lærerstuderendes tilblivelse. Vi følger fem unge lærerstuderende igennem college og deres kamp, ambitioner og drømme for at blive lærere i stratificerede og diverse skolekulturer.

Bogen præsenteres af Roskilde Universitetsforlag og forfatteren, adjunkt, ph.d. Kari Kragh Blume Dahl.

Arrangementet er gratis

Af hensyn til forplejning bedes du tilmelde dig her.