Om forskning med biografiske interview

Åben forelæsning v/ Dr. Hazel Wright fra Anglia Ruskin University, Cambridge and Chelmsford, UK

Torsdag 27. marts 2014,  kl. 16:15 - 17:15

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Trøjborg lok. 122-2110, Niels Juels Gade 84, 8200 Aarhus N

Forskning med udgangspunkt i biografiske interview bliver anvendt i en lang række sammenhænge for at forstå, hvorledes mennesker forstår sig selv og handler i forhold til det omgivende samfund.

I forbindelse med et besøg på Aarhus Universitet vil Dr. Hazel Wright fra Anglia Ruskin University, Cambridge and Chelmsford, UK, tale om, hvordan hun med udgangspunkt i netop biografiske interview har arbejdet med at analysere processen, hvorigennem dagplejemødre (eng.: daycare workers) gennem uddannelse bliver opkvalificeret.

Forelæsningen vil fokusere på metoden, knyttet til hendes brug af biografiske interview, og hvordan åbne samtaler kan føre til analyse og siden udvikling af ny teori.

Forelæsningen vil vare ca. 1 time, være på engelsk og finde sted som følger:

• Tirsdag den 25.3.2014 kl. 14.00 i lokale A408 (Emdrup)
  • Torsdag den 27.3.2014 kl. 16.15 i lokale 122-2110 (Trøjborg)

Alle med interesse i emnet er velkomne.

Evt. spørgsmål kan rettes til Marianne Høyen, mahoe@dpu.dk