Om forskning med biografiske interview

Åben forelæsning ved Dr. Hazel Wright fra Anglia Ruskin University, Cambridge and Chelmsford, UK.

Torsdag 27. marts 2014,  kl. 16:15 - 17:15

lokale 222 – bygning 2110, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Campus Aarhus

Forskning med udgangspunkt i biografiske interview bliver anvendt i en lang række sammenhænge for at forstå hvorledes mennesker forstår sig selv og handler i forhold til det omgivende samfund.

I forbindelse med et besøg på AU, campus Aarhus, vil Dr Hazel Wright fra Anglia Ruskin University, Cambridge and Chelmsford, UK, tale om, hvordan hun med udgangspunkt i netop biografiske interview har arbejdet med at analysere processen, hvorigennem dagplejemødre (eng.: daycare workers) gennem uddannelse bliver opkvalificeret.

Forelæsningen vil fokusere på metoden, knyttet til hendes brug af biografiske interview, og hvordan åbne samtaler kan føre til analyse og siden udvikling af ny teori.

Forelæsningen vil vare ca. 1 timer og være på engelsk.

Alle er velkomne

Evt. spørgsmål kan rettes til Marianne Høyen, mahoe@dpu.dk