Møde i Festsalen om IUP og Problemanalysen m. videolink til Trøjborg

Torsdag 21. august 2014,  kl. 10:00 - 12:00

Festsalen i Emdrup / lokale 2113-250B på Trøjborg

Rektor fremlagde d. 15. august universitetsledelsen oplæg til beslutningsforslag til problemanalysen - du kan læse oplægget her. Beslutningsforslaget er i høring frem til den 19.9. (Se i øvrigt temasiden vedr. problemanalysen).

I forlængelse af universitetsledelsens udspil har den konstituerede dekan Johnny Lauersen inviteret AR, FSU, FAMU, institutforaerne fra  alle Arts institutter, fakultetsledelsen og funktionschefer til seminar mandag den 18.8.  i Aarhus. Med afsæt i universitetsledelsens oplæg, lægges der  op til at fakulteterne selv kan bestemme deres organisering. Derfor indledes en proces på fakultetet, hvor en udredningsgruppe, hen over efteråret skal komme med et udspil udarbejdet på baggrund af et eftersyn af institutternes størrelse m.v. Hvert institut skal udpege 2 VIP repræsentanter og 1 STUD til udredningsgruppen. Udredningsgruppens arbejde vil danne grundlag for beslutninger om antallet af institutter m.v. i december.

På mødet vil der blive orienteret om, hvad der kom ud af seminaret den 18.8., hvilke diskussioner, der blev ført på seminaret, hvilket mulighedsrum blev defineret for ændringer af IUP, information om processen for høringen af universitetsledelsens løsningsforslag, processen på Arts og internt på IUP (med udgangspunkt i Institutforum og LSAU), samt udpegning af repræsentanter til udredningsgruppen fra IUP m.v.

Der vil blive serveret croissanter og kaffe/te til mødet.