Læringsmålstyring - en nødvendighed eller et overgreb?

Anden af fire videnskabsteoretiske tvister i foråret 2017.

Torsdag 23. marts 2017,  kl. 15:00 - 17:00

Lokale D174 på DPU, Emdrup

Hvad er læringsmålstyret undervisning? Hvor kommer fænomenet og begrebet fra? Kan og skal læring overhovedet styres af mål, og giver det mening at tale om synlig læring? Hvilke konsekvenser har målstyringsparadigmet for undervisning og læring – fra grundskole til universitet?

Jens Rasmussen
Sven-Erik Holgersen
Keld Skovmand, forsker på University College Lillebaelt

Hver taler får 20 minutter til at lægge fra land. Derefter holdes der en lille pause med forfriskninger, hvorefter der er fri debat i panelet og med salen.

Tilmelding her.

Arrangementerne bakkes op af DPU’s ledelse og er gratis. Tilmelding er nødvendig af hensyn til forplejning og lokale. Læs mere om de fire arrangementer her.

Initiativtager og mødeleder, Steen Nepper Larsen, lektor v. DPU stla@edu.au.dk