Læringsmålstyring - en nødvendighed eller et overgreb?
Anden af fire videnskabsteoretiske tvister i foråret 2017.
Oplysninger om arrangementet
Tidspunkt
Sted
Lokale D174 på DPU, Emdrup
Hvad er læringsmålstyret undervisning? Hvor kommer fænomenet og begrebet fra? Kan og skal læring overhovedet styres af mål, og giver det mening at tale om synlig læring? Hvilke konsekvenser har målstyringsparadigmet for undervisning og læring – fra grundskole til universitet?
Jens Rasmussen
Sven-Erik Holgersen
Keld Skovmand, forsker på University College Lillebaelt
Hver taler får 20 minutter til at lægge fra land. Derefter holdes der en lille pause med forfriskninger, hvorefter der er fri debat i panelet og med salen.
Arrangementerne bakkes op af DPU’s ledelse og er gratis. Tilmelding er nødvendig af hensyn til forplejning og lokale. Læs mere om de fire arrangementer her.
Initiativtager og mødeleder, Steen Nepper Larsen, lektor v. DPU stla@edu.au.dk