Bog-præsentation: Didaktik - lærerfaglighed, skole og læring

Forskere ved Institut for Uddannelse og pædagogik (DPU) stiller skarpt på de didaktiske udfordringer, som den nye læreruddannelse, kulturmøder i skolen, undervisning for elever med særlige behov og brug af ny teknologi stiller skolen overfor ved et åbent seminar i København.

Onsdag 30. oktober 2013,  kl. 15:00 - 17:00

Auditorium D174, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Ny læreruddannelse, kulturmøder i skolen, undervisning for elever med særlige behov og brug af ny teknologi stiller skolens undervisere over for nye udfordringer. Det tages under behandling i den nye bog "Didaktik - lærerfaglighed, skole og læring".

Den 30. oktober præsenteres en række af bogens pointer ved et åbent seminar i København for alle interesserede. "Didaktik - lærerfaglighed, skole og læring" er den første almene didaktik, der er blevet udgivet i 20 år, og den giver et overblik over og opsamling på didaktikkens udvikling og aktuelle status. Bogen retter sig mod praktiserende lærere og lærerstuderende, såvel som pædagoguddannelsen og efter- og videreuddannelser indenfor undervisningsområdet.

Læs mere om bogen

Tilmelding

Arrangementet er gratis, men på grund af et begrænset antal pladser er tilmelding obligatorisk.

Det er muligt at købe bogen til nedsat pris 250,- kr. i forbindelse med tilmelding (normalpris 300,- kr.)

Kl. 15.00:
Velkomst ved Thyge Winther-Jensen

Kl. 15.10:
Første del:

• Signe Holm-Larsen: Folkeskolens didaktiske udfordringer i en reformtid
  • Hans Vejleskov: Det at lære
  • Karen Lund: Muligheder og barrierer i det interkulturelle klasserum
  • Jesper Eckhardt Larsen: Forholdet imellem didaktik og læringsteorier

Kl. 15.50:
Pause med kaffe/te

Kl. 16.10:
Anden del:

• Alexander von Oettingen: Normativ didaktik og den nye læreruddannelse
  • Jeppe Bundsgaard og Thomas Illum Hansen: Om It i didaktikken og digitale læremidler
  • Thyge Winther-Jensen: Om didaktikkens genstand og omfang

Kl. 16.40:
Spørgerunde og afrunding ved Signe Holm-Larsen.

For nærmere oplysninger kontakt:

Thyge Winther-Jensen, twj@dpu.dk / 23279537
Signe Holm-Larsen, tlf. 21688073