Dansk som andetsprog i teori og praksis

2. konference om dansk som andetsprog. Præsentation af Master- og DAV- projekter om dansk som andetsprog.

Tirsdag 18. marts 2014,  kl. 09:00 - 16:00

Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Den 18. marts 2014 inviteres der igen til en inspirerende dag for alle med særlige interesser i dansk som andetsprog og interkulturelle læreprocesser. Der er her mulighed for at blive indviet i en lille håndfuld af de mange interessante afslutningsprojekter udarbejdet af vores studerende. Alle er velkomne.

Marie Meier og Knud Øllgaard: Projektarbejde og kulturmøders betydning for sprogtilegnelsen - undersøgelse af samarbejdsprojekt mellem andetsprogslearnere og gymnasieelever.

Louise Frank Jørgensen: Motivation og identitet - en kvalitativ undersøgelse inspireret af Bonny Norton.

Ninna Schmidt: FRA KURSIST TIL ELEV – fra sprogcenter til SOSU-uddannelse.

Cathrine Werchmeister: Motivation og livshistorieberetning som mulighed for et nyt perspektiv i dansk som andetsprog.

Louise Griberg: At rette eller ikke at rette. En analyse og diskussion af fejlretning i undervisning i dansk som andetsprog for voksne.

Marianne Sherigian: Folkeskolens nationale test i dansk – et fremadrettet læsepædagogisk redskab for andetsprogslæsere med arabisksproget baggrund.

Hanne Skodborg Nielsen: IT´s muligheder for at fremme og udvikle kommunikative kompetencer i dansk som andetsprog.

Julia Keller og Pernille Sejdellin: Psykiske traumer og andetsprogstilegnelse.

Marie Louise Wammen: Memo: Envejslytning og tilegnelse af L2 ordforråd.

Anna Ole Riis:
Nabosprog: En analyse af styrker og svagheder ved undervisningsmaterialer til svenskere.

Martin Krabbe Trolle
: Task-baseret undervisning i begyndermaterialer.

Karsten Ibsen:
Task og interaktion i dansk som andetsprog.

Sidsel
Møller Talutis Nordbo: STORYTELLING – en tilgang til undervisningen i dansk som andetsprog for voksne udlændinge.

Pris og tilmelding:

Pris: 200 kr. (pris for studerende:100 kr.)

Tilmeldingfrist: 16. marts 2014. Tilmeld dig her.

Kontakt: Elina Maslo, elma@dpu.dk