Dagtilbud af høj kvalitet gør en forskel

Temaaften med Brenda Taggart. Oplægget vil foregå på engelsk.

Tirsdag 25. april 2017,  kl. 17:30 - 20:30

Festsalen, Lokale A 220, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Hvilken betydning har dagtilbud for børns udvikling og læring?

Hvad er kvalitetspædagogik og hvordan understøttes det i praksis?

Børneringen har den glæde at kunne indbyde til temaaften om pædagogisk kvalitet i samarbejde med DPU, Aarhus Universitet.

Vi har inviteret Brenda Taggart, University of London, til at introducere os til det store engelske forskningsprojekt EPPSE (1997-2014). Projektet har undersøgt effekterne af dagtilbud af høj kvalitet på børns læring og udvikling.

Vi vil få indblik i resultaterne, der viser hvilken positiv forskel dagtilbud kan gøre for børn på både kort og lang sigt. Projektet har også undersøgt den pædagogiske praksis i de mest effektive dagtilbud. Brenda Taggart vil sætte os ind i hvad der kendetegner den gode praksis og hvad der er vigtigt og betydningsfuldt, når man skal understøtte børns udvikling og læring. OBS. Oplægget vil foregå på engelsk.

Kl. 17:30 Ankomst og  sandwich, kaffe/te/vand i AULA

Kl. 18:00 Velkomst ved Nete Dietrich, Direktør for Børneringen og Charlotte Ringsmose, Professor DPU, AU

Kl. 18:10 Oplæg part 1. ved Brenda Taggart

Kl. 19:10 Kaffepause