Bevidsthed, hjerne, krop

Første af fire videnskabsteoretiske tvister i foråret 2015.

Mandag 16. februar 2015,  kl. 15:00 - 17:00

Lokale D174, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Hjernen er en del af kroppen; men vi kan ikke se bevidstheden. Er der en sandhed skjult i ordene: The body in the mind? Lever og erkender vi i en ophedet videnspolitisk uafgørlighedszone mellem en biologisering af det sociale og en sociologisering af det biologiske? Hvad kan en neuromatematiker, en filosof og en biolog sige om disse spørgsmål og om den menneskelige bevidsthed?

Lisser Rye Ejersbo
Sune Frølund
Theresa Schilhab

Hver taler får 20 minutter til at lægge fra land. Derefter holdes der en lille pause med forfriskninger, hvorefter der er fri debat i panelet og med salen.

Arrangementerne bakkes op af IUP’s ledelse og er gratis. Tilmelding er nødvendig af hensyn til forplejning og lokale.

Tilmeld dig her

Læs mere om de fire tvister her.