14 års matematikdidaktisk forskning: matematikspecifikke læringsvanskeligheder, matematiske kompetencer, digitale teknologier og brug af matematikkens historie i undervisning

Tiltrædelsesforelæsning v/professor Uffe Thomas Jankvist med efterfølgende reception.

Fredag 6. marts 2020,  kl. 14:30 - 16:30

Festsalen, lokale A220, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København

Forelæsningen vil omhandle Uffe Thomas Jankvists forskning i matematikkens didaktik fra hans Ph.D. og frem. Dette vil bl.a. omfatte erfaringer fra matematikvejlederuddannelsen til gymnasiet, hvorigennem elevers vanskeligheder i forhold til læring af matematik adresseres, herunder diskussionen af matematiske kompetencer og brugen af digitale teknologier i matematikundervisning og -læring. Uffe Thomas Jankvist vil relatere dele af denne diskussion til sit arbejde med brug af matematikkens historie i undervisning.

Deltagelse er gratis, men af praktiske hensyn bedes man tilmelde sig senest d. 4. marts 2020.

TILMELDING