Tine Brøndum

Postdoc i Afdeling for Pædagogisk antropologi. Per 1/8/23. Campus Emdrup

Jeg er uddannet cand.mag. i religionssociologi fra Københavns Universitet og ph.d. i pædagogik fra Syddansk Universitet, hvor jeg i 2017 forsvarede min afhandling om lærerstuderendes selvfortællinger og uddannelsesmotivationer med fokus på minoritets- og majoritetsrelationer i mødet med læreruddannelsens kulturelle koder.

Derudover har jeg arbejdet med undervisning, uddannelse og forskningsformidling i forskellige konstellationer både på Dansk Institut for Internationale Studier, på KU og i Børne- og Undervisningsministeriet.

Senest kommer jeg fra en stilling som post doc på Pædagogik på KU hvor jeg under projektet Refugees’ stories and stories about refugees undersøgte menneskers erfaringer med at blive til som flygtninge inden for den danske velfærdsstats integrationslogikker.

I min aktuelle ansættelse skal jeg som et led i projektet Divergent Paths. Educational Choices and Social Divisions følge studerende på tværs af tre videregående uddannelser og undersøge, hvordan deres tidligere erfaringer med skole og uddannelse påvirker deres studievalg.