Planer om nybyggeri i Emdrup opgives

Siden 2011 har der været planer om at flytte Science and Technology ’s aktiviteter i Roskilde til Emdrup. Men som man kunne læse i Universitetsledelsens nyhedsbrev før jul, har ST nu besluttet at blive i Roskilde. Det betyder, at planerne om nybyggeri på Campus Emdrup opgives.

I kølvandet på beslutningen om at opgive nybyggeriet går Arts Bygningsservice nu i gang med at udarbejde planer for renovering, vedligeholdelse og udnyttelse af de eksisterende campusbygninger.

Samtidig skal der tages stilling til, om C-bygningen fortsat skal indgå i Aarhus Universitet, Campus Emdrup. I dag benytter Aarhus Universitet kun stueetagen, undervisningslokale C 001 samt kantineannekset, mens resten står ubenyttet hen og trænger til gennemgribende renovering.

Læs nyhed fra Universitetsledelsens nyhedsbrev:

Dekan: Vi fortsætter de stærke aktiviteter i Roskilde