Universitetshistorien nyfortolket: mennesker, møder og universitet 1910-1960

Tiltrædelsesforelæsning ved professor Ning de Coninck-Smith.

Fredag 23. november 2018,  kl. 15:00 - 16:00

Festsalen, lokale A220, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Ning de Coninck-Smith er dr. phil. og  blev ansat på Institut for dansk skolehistorie på Lærerhøjskolen i 1984 og har med ca. 10 års afbrydelser, hvor hun arbejdede på SDU og var et år på CAL/Berkeley, været her lige siden.

Hun var fra 2009-2015 leder af det store bogprojekt Dansk skolehistorie gennem 500 år, hverdag, vilkår og visioner, finansieret af Carlsbergfondet og DPU. Sammen med lektor dr. phil. Charlotte Appel, afdelingen for historie, ARTS, redigerede hun og bidrog til de fem bind.

Udover grundskolens lange historie, har hun beskæftiget sig med design, kunst og arkitektur til børn – og i de senere år med universitetshistorie. Hun har endvidere et dagligt medansvar for digitalisering og formidling af de dele af Dansk Skolemuseums samling, som nu henhører under Det kongelige bibliotek. Se website skolehistorie.au.dk

Efter forelæsningen er der reception.
TILMELDING