Skolens teammøder

Fagligt seminar i København i forbindelse med udgivelsen af bogen "Skolens teammøder" af Ib Ravn, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU) og Vibeke Petersen, Samfundslitteratur.

Mandag 20. april 2015,  kl. 14:00 - 17:00

NB: Arrangement er flyttet fra festsalen til lokale D170, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Skolens teammøder skal faciliteres, så der bliver tid til det hele: opgavefordeling, gode kollegarelationer og ikke mindst pædagogisk og professionel udvikling. En af kollegerne i gruppen – gerne teamkoordinatoren – må tage facilitatorrollen på sig og afvikle mødet med en fast og venlig hånd, så de dominerende holdes tilbage og de tavse involveres. Hinsides autoritær mødeledelse og tidskrævende snakkekultur kridter facilitator mødestøvlerne og sikrer mening for deltagerne og værdi for eleverne.

Kom til fagligt seminar ”Skolens teammøder”, hør oplæg fra forfatterne og få et par smagsprøver på bogens bedste processer i faciliteret selskab med håndfuld af de øvrige deltagere.

Program:
13.00 Udlevering af bog
14.00 Velkomst og oplæg om bogen, v. bogens forfattere lektor Ib Ravn og cand.pæd.psyk Vibeke Petersen
15.00 Faciliteret møde i smågrupper og anden videndeling og sjov på åbent gulv
17.00 Slut