Selvledende organisering

Bogreception med faglige oplæg.

Fredag 4. oktober 2019,  kl. 14:00 - 17:30

Lokale 200, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København

Selvledende organisering handler om, hvordan man kan begribe arbejdets organisering, når selvledelse i stigende grad udbredes til hele organisationen som ny ledelsesteknologi.

Organisering med selvet i centrum
Selvledelse forstås typisk som det, at medarbejdere selv kontrollerer og leder deres arbejdsindsats og selv er ansvarlige for deres produktivitet. Udbredelsen mod mere selvledelse betyder derfor også, at ledelse ikke er en opgave alene for ledelsen. Men hvilke organisatoriske dynamikker udfor­dres, og hvordan kommer de til udtryk, når alle skal lede (mere) selv?

Bogen bygger på forskning fra forskningsprojektet Trivsel, produktivitet og selvledelse (TRIPS) og pointer og begreber illustreres løbende med eksempler fra forskellige arbejdspladser.

Program
Arrangementet vil byde på faglige oplæg og læsninger af bogen ved prominente forskere og praktikere.

• Signe Pihl-Thingvad, Lektor ved Statskundskab, SDU vil indlede med en (kritisk) kommentar ift. hvordan placerer bogen sig i selvledelseslandskabet.
  • Professor ved DPU Dorthe Staunæs og pædagogisk leder ved Frederiksberg Skole, Ph.d. Helle Bjerg vil kærligt og kritisk forholde sig til passionsbegrebet i bogen.
  • Peter Hagedorn-Rasmussen, Lektor ved RUC og Bent Gringer, Chefkonsulent ved PLO, vil kulegrave bogens andet begrebskapitel om Kunnen.
  • Direktør og cand.psyc. i HR7 Rudolf Kjeldsen og Lektor Jonas Lysgaard ved DPU vil associere og (for)tegne bogens tredje begrebskapitel om Resultat

Herefter vil der være tid til snak og kaffe – og mulighed for at købe bogen.

Arrangementet er gratis, men tilmelding er nødvendig.

TILMELDING

Om forfatterne
Pia Bramming er lektor ved DPU, Aarhus Universitet. Vibeke Andersen er lektor ved In­stitut for Læring og Filosofi ved Aalborg Universitet.