Seksualitet, skole og samfund: kritiske perspektiver på seksualundervisning

Bogreception med faglige indlæg i anledning af udgivelsen af ”Seksualitet, skole og samfund – kritiske perspektiver på seksualundervisning” fra Hans Reitzel Forlag.

Foto: Colourbox.com

Fredag 17. august 2018,  kl. 14:00 - 16:00

Lokale D170, DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Seksualundervisning har været obligatorisk i den danske folkeskole siden 1970, men emnet er pædagogisk og akademisk forsømt.

Den nye bog Seksualitet, skole og samfund redigeret Line Anne Roien, Venka Simovska og Christian Graugaard sætter fokus på seksualundervisningens muligheder og udfordringer, ligesom dens potentialer for kritisk dannelse, social retfærdighed, trivsel, mangfoldighed, inklusion og demokrati undersøges nærmere. Både set fra det enkelte klasseværelse og fra skolen som læringsmiljø, arbejdsplads og samfundsinstitution.

Ved arrangementet fejrer vi bogudgivelsen med kollegialt samvær og et par korte faglige indlæg med udgangspunkt i bogens tematik.

14.30-15.00: FIRE ULTRAKORTE FAGLIGE INDLÆG

• Christian Graugaard (Aalborg Universitet): Seksualundervisning i danske skoler – en lynhistorie
  • Venka Simovska (DPU, Aarhus Universitet): What do we mean by “critical perspectives”?
  • Line Anne Roien (DPU, Aarhus Universitet): ”Fælles Mål” – mellem politik og praksis
  • Lone Kjær Hein (Holstebro kommune): Tid til forandring!

Alle er hjerteligt velkomne.

Det er gratis at deltage, men tilmelding nødvendig.