Reception for Lena Lindenskov

Til markering af Lena Lindenskovs 25-års jubilæum og overgang til lektor emerita i matematikdidaktik afholdes en reception.

Fredag 25. august 2023,  kl. 14:00 - 16:00

Festsalen, lokale 220, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Lena er især kendt for sin forskning og udvikling inden for matematikvanskeligheder, undervisningstilgange og læreplaner med henblik på at flere oplever, at det aldrig er for sent at lære matematik.

I dagens anledning vil Lena sammen med Birgitte Henriksen, KP og DPU, og Pia Tonnesen, KP og KU, tale om en demokratisk, meningsfuld og tilgængelig undervisning som en legitim bestræbelse i skolens matematikfag. Men hvad med teorier og metoder i forskning om matematikundervisning? Er forskningen også demokratisk, meningsfuld og tilgængelig?

Hvis du vil komme forbi, hilse på Lena og få lidt godt til ganen, skal du tilmelde dig arrangementet. Alle er velkomne.