Præsentation af Læringsrapport 2015: ”Variationer og forskelle i dagtilbud”

I forbindelse med fremlæggelse af de samlede data, der giver et signalement af ”variationer og forskelle” i fem kommuners dagtilbud, fra den første kortlægning i Program for Læringsledelse - dagtilbud, inviteres der til en åben præsentation.

Torsdag 1. september 2016,  kl. 14:00 - 16:55

Auditoriet D169 DPU, Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København.

Læringsledelse – dagtilbud er et udviklingsprogram under NCS for dagtilbud, hvor daglig praksis inspireres og informeres af uddannelsesforskere. Programmet er et fællesinitiativ mellem Billund, Fredericia, Hedensted, Nordfyn, Svendborg og Kolding kommuner.

En mere detaljeret præsentation af Program for Læringsledelse – dagtilbud og af den første kortlægning sendes som fil til alle tilmeldte og kan i øvrigt hentes fra 28. august 2016 på http://laeringsledelse.dk/

Arrangementet er åbent for alle interesserede.

Inviterede til seminaret er: dagtilbudsledere, kommunale dagtilbudschefer, ledere og politikere fra programmets seks kommuner samt alle udefra, der er interesseret i at få taget temperaturen på dagens dagtilbud: Politikere, praktikere, uddannelses-journalister etc.

Tilmelding
Det er gratis at deltage, men af hensyn til forplejning og lokalestørrelse er det obligatorisk at tilmelde sig.

Spørgsmål m.v. kontakt Ole Hansen: oh@learning.aau.dk

14.00:

Velkomst ved daglig programleder Ole Hansen

14.15:

Forskelle og variationer i dagtilbud, hvilke fortællinger får vi frem på baggrund af kortlægning af 4 – 6 årige børn, det pædagogiske personale og ledelser i 175 dagtilbud.
Gennemgang af forskningsfund og påpegninger af, hvad der skal til for at mindske spredning og løfte kvaliteten af vore dagtilbud.
Ved professor Thomas Nordahl, SePU - Senter for Praksisrettet Utdanningsforskning
Ved lektor og forskningsleder Ole Henrik Hansen, NCS (Dagtilbud)

15.30:

Kaffe og forfriskning

16.00:

Sådan bruger vi data til at forbedre kompetencer og læringsmiljø i vore daginstitutioner.
Ved sekretariats- og dagtilbudschef Birgit Lindberg, Svendborg Kommune

16.30:

Opsamling og debat mellem forskerne og seminarets deltagere

16.55:

Farvel, tak og på gensyn