Minikonference: Frivilligt arbejde og velfærd?

I forlængelse af udgivelsen af CURSIV #15 Voluntary Work And Youth Unemployment inviterer CURSIV, Institut for Uddannelse og Pædagogiks videnskabelige skriftserie, til konference torsdag den 4. juni 2015 i KØBENHAVN og AARHUS (videolink).

Torsdag 4. juni 2015,  kl. 14:00 - 16:30

KØBENHAVN: Lokale C 001, Campus Emdrup, DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, 2400 København NV. AARHUS (videolink): Bygning 2113, lokale 342, Trøjborg, DPU, Aarhus Universitet, Niels Juels Gade 84, 8200 Aarhus N

Indlæggene på konferencen vil blive videostreamet og videoerne lagt på CURSIVs hjemmeside edu.au.dk/cursiv. Konferencen foregår på dansk.

Konferencen markerer udgivelsen af CURSIV #15 Voluntary Work And Youth Unemployment - Contributions from the Conference on VERSO (The International Conference on Volunteering for Youth Employment, Mobilization, Social Inclusion & Quality of Life - www.versonet.eu)

Følgende tre spørgsmål danner rammen for konferencens oplæg og den efterfølgende diskussion med publikum:

• Hvad kan og skal det frivillige arbejde gøre?
  • Er der en smertegrænse for frivilligt arbejde?
  • Er der fare for, at professionelle indsatser erstattes af glade amatører?

PROGRAM

I dagens anledning sælges CURSIV #15 til 100 kr., inkl. moms (betales ved tilmelding - se nedenfor).

CURSIV kan også downloades gratis fra edu.au.dk/cursiv.

Tidspunkt:

Torsdag d. 4. juni 2015
Kl. 14-16.30

Sted:

København:
Lokale C 001, Campus Emdrup
DPU, Aarhus Universitet
Tuborgvej 164, 2400 København NV

Aarhus (videolink):
Bygning 2113, lokale 342, Trøjborg
DPU, Aarhus Universitet
Niels Juels Gade 84, 8200 Aarhus N