Hvad er uddannelse til for? Spekulationer med afsæt i filosofisk antropologi, ontologi og kritik

Salon for videnskabsteoretiske tvister for medarbejdere og studerende. Et behov for at styrke instituttets livskraft, identitet og idégrundlag har længe presset sig på. Derfor udbydes der nu en salon for åbne videnskabsteoretiske tvister og ventilering af forskellige videnskabelige erkendelser på tværs af hele IUP, Campus Emdrup.

Mandag 27. oktober 2014,  kl. 15:00 - 17:00

Lokale D174, Institut for Uddannelse og Pædagogik (DPU), Aarhus Universitet, Campus Emdrup, Tuborgvej 164, 2400 København NV

Mennesket er et ufærdigt væsen, et livslangt lærende, øvende og eksperimenterende socialt dyr.

Mennesket uddanner sig, men hvorfor, på hvilken grund og med hvilke mål?

Kritik er bedømmelseskunst, skelneevne og grænsebevidsthed – men hvad sætter den af fra?

Talere:
Per Jepsen
Frederik Pio
Steen Nepper Larsen

Hver taler får 20 minutter til at lægge fra land. Derefter holdes der en lille pause med forfriskninger, hvorefter der er fri debat i panelet og med salen.

Arrangementerne bakkes op af IUP’s ledelse og er gratis. Tilmelding er nødvendig af hensyn til forplejning og lokale. Læs mere om de fire arrangementer her og tilmeld dig her.