At ville vide alt om eleven – hvorfor denne grænseløse elevindsigtshunger?

Fjerde af fire videnskabsteoretiske tvister i efteråret 2018.

Tirsdag 11. december 2018,  kl. 15:00 - 17:00

DPU, Aarhus Universitet, Tuborgvej 164, lokale D174, 2400 København NV

At ville vide alt om eleven – hvorfor denne grænseløse elevindsigtshunger? I sin nyeste bog Undervisningens genopdagelse (2018) leverer uddannelsesfilosoffen Gert Biesta en skarp kritik af samtidens begær efter elevindsigt: "Når vi ikke ved, hvem vores elever er, når vi ikke kender deres baggrund, når vi ikke har viden om al deres bagage, er det måske netop for at tilgå dem på ny og fordomsfri vis...". Spørgsmålet er, om han har ret eller uret?

Frans Ørsted Andersen
Grethe Kragh-Müller
Lars-Henrik Schmidt

Hver taler får 20 minutter til at lægge fra land. Derefter holdes der en lille pause med forfriskninger, hvorefter der er fri debat i panelet og med salen.

Tilmelding

Arrangementerne bakkes op af DPU’s ledelse og er gratis. Tilmelding er nødvendig af hensyn til forplejning og lokale.

Læs mere om de fire videnskabelige tvister

Initiativtager og mødeleder er Steen Nepper Larsen, lektor, DPU, stla@edu.au.dk